Bagno smutku – Odcinek 54

Listen to “#54 – Bagno smutku – Z wiatrem w grzywie – podcast” on Spreaker.
Subskrybuj podcast na wybranym urządzeniu i otrzymuj powiadomienia o nowych odcinkach:

Bywa, że różne emocje przejmują dowodzenie nad naszym wewnętrznym królestwem. Czasami jest to smutek. Smutek może wynikać ze straty bliskiej osoby, konieczności pożegnania się z czymś, z poczuciem ograniczeń czy ze współodczuwaniem ze światem. Smutek trzeba przeżyć. Można jednak się w nim całkiem zanurzyć, niemalże utonąć w nim lub… wybrać życie, mimo wszystko. Co zrobić, żeby wyjść z bagna smutku? – Odcinek 54 podcastu Agaty Wiatrowskiej “Z wiatrem w grzywie”.

Kiedy jesteśmy odcięci od swoich emocji i co ma do tego samoregulacja?

I inne wątki tego odcinka:
  • Skąd się wzięło określenie “bagno smutku”? Opowiadam o mrożącej krew w żyłach scenie z filmu, która stanie się metaforą dla całego odcinka 😉
  • Dlaczego czasem podtrzymujemy nasze stany smutku?
  • Dlaczego zablokowana energia, która nie może znaleźć ujścia, może przerodzić się w stany depresyjne?
  • Kiedy smutek jest adekwatny do sytuacji?
  • Jak stan psychofizyczny wpływa na nasze odczuwanie?
  • Jakie pytania warto sobie zadać i czemu się przyjrzeć, żeby sprawdzić czy pewne stany emocjonalne nie zawładnęły nami?

Odcinek trwa 20 minut. Dobrego słuchania 🙂

Potrzebujemy przeżyć smutek, ale nie musi nami zawładnąć na resztę życia. To my wybieramy co zrobimy dalej…

DARMOWE WSPARCIE

Karty pracy do podcastu

Szukaj pod kamieniem rozwojowym nr 5 z obszaru emocji.

Jeśli już zapisywałaś się na karty pracy możesz kliknąć tutaj Jeśli pierwszy raz pobierasz moje karty do podcastu, zapisz się poniżej.

Warto obejrzeć:

Bagno smutku o niezaspokojonych potrzebach [MOCna rozwojowa kawa #5]

Warto wysłuchać:
  • odcinek 45 – Zajadanie emocji contra ich procesowanie

Radzenie sobie ze swoimi emocjami pomaga łatwiej nawigować przez życie. Nie tylko złość, ale także inne emocje mogą stanowić nasze życiowe drogowskazy. Jak zacząć zajmować się emocjami, żeby nam służyły? Trzeba zacząć je procesować. Na początku może wydać się to trudne, ale z czasem wejdzie do codziennej higieny emocjonalnej. Prosty sposób, żeby zacząć zajmować się emocjami podaję w odcinku 45 😉

Opowiadam jak poznać czy jesteśmy w prawdziwej czy pozornej strefie komfortu i jak to się dzieje, że czasem znajdujemy się w strefie zamrożenia? Dlaczego droga ze strefy zamrożenia przebiega zawsze przez strefę zagrożenia i walki? I dlaczego samoregulacja jest tak ważna na co dzień?

Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all Komentarzy
Ewa
Ewa
4 lat temu

Właśnie tego się bałam. Tkwię w bagnie smutku! Aż po stany depresyjne 😪 Muszę zebrać siły i się ratować!!!!

Agata Wiatrowska
Admin
4 lat temu
Reply to  Ewa

Oj tak. I do sprawdzenia, czy nie przyda się też wsparcie terapeutyczne.

2
0
Coś z Tobą zarezonowało? napisz do mnie.x