Odcinek 3 podcastu Agaty Wiatrowskiej “Z wiatrem w grzywie”

Perfekcjonizm czyli cicha trucizna codzienności

 

Listen to “Odcinek 3 Perfekcjonizm – cicha trucizna codzienności” on Spreaker.

 

Wystarczy, że wciśniesz żółty przycisk powyżej i podcast zacznie się odtwarzać. Jeśli chcesz dowiedzieć się w jaki sposób można SŁUCHAĆ PODCASTu na swoim telefonie zobacz w notce do 1 odcinka. Znajdziesz tam informacje o subskrybowaniu i aplikacjach do podcastów.

Posłuchaj i sprawdź:

  • Czy masz tendencje do perfekcjonizmu? Czy odkładasz swoje marzenia, cele, projekty na później?
  • Kiedy perfekcjonizm jest przeszkodą?
  • Co zrobić, aby przekształcić tendencję do perfekcjonizmu na efektywne działanie?

 

Tematy w kolejnych minutach podcastu wysyconego treścią:

 

[0:30] Czy identyfikujesz się z perfekcjonistą? Kim jest perfekcjonista?
[2:00] Lęk przed oceną i wstyd – czy perfekcjonizm jest tarczą ochronną?
[03:32] Perfekcjonizm zorientowany na kogoś.
[04:30] Koń jako symbol piękna i idealnego stworzenia. Czy koń może być perfekcyjnym przedłużeniem nas? Kiedy kompensujemy relacją z końmi inne potrzeby?
[06:00] Perfekcjonista wyznacza sobie cele utopijne, więc z założenia skazuje się na porażkę.
W programach rozwojowych z końmi pracujemy z końmi, które mogą wyrażać swoje zdanie, co powoduje, że sytuacja, w której koń wykonał zadanie jak i sytuacja, w której zadanie nie jest wykonane jest tak samo znacząca dla uczenia się i rozwoju.
[08: 00] Odkładanie na później celów i marzeń jako efekt perfekcjonizmu.
[09:11] Bardzo nie chcemy siebie widzieć jako osoby, która popełnia błędy. Perfekcjonista może nie radzić sobie z porażkami. Lęk przed porażką, pracoholizm, nadmierne przygotowania jako efekt perfekcjonizmu wstrzymujący działanie.
[11:41] Czym różni się działanie, kiedy ulegamy tendencji do perfekcjonizmu od działania osoby, która dużo realizuje, idzie do przodu a jej działania są efektywne.
[15:20] Będąc w postawie perfekcjonisty nie przyjmujemy krytyki. Przyjmujemy postawę obronną wobec krytyki.
[16:19] O konstruktywnej krytyce, która może usprawnić pracę i być pomocna.
[18:10] O napięciu, które powstrzymuje działanie.
[19.20] Dobra wiadomość. Przepracowanie perfekcjonizmu jest jednym z łatwiejszych zadań rozwojowych;)
Dzięki przepracowaniu mechanizmu perfekcjonizmu mamy o wiele lepszy dostęp do swojego potencjału w działaniu.
[21:10] Co zrobić, żeby przekształcić tendencję do perfekcjonizmu w efektywne działanie? Tu znajdziesz konkretne wskazówki rozwojowe. Tego nie możesz pominąć 😉
[25:28] O dawaniu sobie prawa do porażek i otwarciu na uczenie się. Uczenie z założenia powoduje, że możemy popełniać błędy.

WSZYSTKO ALBO NIC – U perfekcjonisty wszystko poniżej celu jest porażką. Perfekcjonista skupia się na błędach i tym, co zostało nie zrobione.

1 Komentarz

  • Dominika
    Posted 11 stycznia 2019 00:24 0Likes

    “Działacz zadowala się dobrą robotą”, Agata, dziękuję Ci za to zdanie, chyba zrobię sobie z niego tapetę na laptopie 🙂 Działacz kontra perfekcjonista: dobre zestawienie. Daje do myślenia i energię do działania! 🙂

Zostaw komentarz